دانلود فیلم خورشید

دانلود فیلم خورشید

100% رضایت کاربران (2رای)
محصول :
با 4 کیفیت آماده دانلود میباشد.

علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند

خورشید با دانلود رایگان با حجم نیم بها و کیفیت عالی به همراه نقد و بررسی در وبسایت تیموفیلم خورشید فیلمی به کارگردانی مجید مجیدی و نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی است. این فیلم جایزه بهترین فیلم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را برده است.

خلاصه داستان

علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند

بازیگران فیلم خورشید

جواد عزتی, علی نصیریان, طناز طباطبایی, روح الله زمانی, ابوالفضل شیرزاد, شمیلا شیرزاد, علی غابشی, مانی غفوری, محمدمهدی موسوی, صفر محمدی

خورشید

نقد و بررسی فیلم

فیلم خورشید از سکانس دزدی لاستیک یک بنز گران قیمت توسط 4 نوجوان آغاز می‌شود و در همان سکانس اول تمام آن چیزی که تماشاگر باید راجع به شخصیت اول فیلم بداند را منتقل می‌کند. علی زمانی نوجوانی است که لاستیک ماشین‌های لوکس را به همراه رفقایش می‌دزدد و با دزدی و کار در یک لاستیک‌سازی به زندگی ادامه می‌دهد.

او نوجوانی بامعرفت و خودساخته و از سوی دیگر بسیار جاه‌طلب و مغرور است. همین جاه‌طلبی اوست که هاشم (با بازی علی نصیریان) را بر این می‌دارد که او را برای پیدا کردن مواد مخدر گمشده‌اش به زیرزمین مدرسه‌ی کودکان کار خورشید بفرستد.
با آنکه فیلم خورشید در پیشبرد داستان خود موفق است و در واقع کاستی خاصی در روایت داستانی ندارد اما در شروع داستان و پایان آن به نوعی دچار یک تفکر فانتزی شده است.

درست است که مجید مجیدی همیشه در آثار خود روایت داستانی فانتزی و یا به بیان بهتر روایت داستانی شاعرانه و هنرمندانه‌ای دارد اما خورشید در شروع متکی به یک اتفاق دور از ذهن و به لحاظ داستانی، خام، وابسته شده است که شاید همین موضوع به نوعی ذهن کارگردان را در روایت تحت تاثیر قرار داده است

جوایز و افتخارات فیلم خورشید

مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد با حضور هنرمندان و مسئولان و جمع زیادی از مردم علاقه مند در حالی برگزار شد که فیلم “خورشید” مجید مجیدی بهترین فیلم و “شنای پروانه” به کارگردانی محمد کارت بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

درباره کارگردان (مجید مجیدی) و فیلم های پیشین

مجید مجیدی (زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۳۸ در تهران) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و هنرپیشه اهل ایران است. او با فیلم بچه‌های آسمان جزو پنج نامزد نهایی دریافت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۱۹۹۸ بود و نخستین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است. مجیدی با چهار سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت این جایزه در میان کارگردانان ایرانی است.

سایر عوامل فیلم خورشید

کارگردان : مجید مجیدی نویسندگان: مجید مجیدی و نیما جاویدی

فیلمنامه: مجید مجیدی و نیما جاویدی

تهیه کننده: امیر بنان،

مجید مجیدی فیلمبردار: هومن بهمنش

تدوین:حسن حسندوست

طراحی و ترکیب صدا :محمدرضا دلپاک

موسیقی:رامین کوشا

طراح صحنه:کیوان مقدم

خورشید

 

پخش آنلاین آنونس فیلم

لینک دانلود فیلم خورشید

دانلود فیلم با کیفیت 1080p HQ

دانلود فیلم با کیفیت 1080p

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
  • 7 سپتامبر 2021
  • 0
  • 1,056 views
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x