دانلود فیلم مصلحت

دانلود فیلم مصلحت

83% رضایت کاربران (53رای)
سال انتشار : محصول :
بزودی در امی مووی

یک روحانی که تصمیم اشتباهی می‌گیرد؛ در دادگاه محاکمه و به خلع لباس محکوم می‌شود

مصلحت با دانلود رایگان با حجم نیم بها و کیفیت عالی منتشر شد.فیلم مصلحت با نام‌ سابق پدری فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

کارگردان: حسین دارابی

محصول کشور: ایران

زبان: فارسی

سال انتشار: 1402

خلاصه داستان

داستان در دهه ی 60 روایت می‌شود، زمانی که پس از انقلاب، نظام سیاسی جدید در ایران تشکیل می‌شود. در این محیط، یکی از شخصیت‌های بانفوذ نظام با فرزند خود درگیری سیاسی دارد و آن‌ها را در مواجهه با یکدیگر قرار می‌دهد. این مواجهه باعث تقابل و تضاد سختی بین خانواده و مصلحت سیاسی کشور می‌شود.

بازیگران فیلم مصلحت

فرهاد قائمیان , وحید رهبانی , مهدی حسینی نیا , مجید نوروزی , امیر نوروزی , سهی بانو ذوالقدر , نازنین فراهانی , مهدی فریضه , علی دل پیشه

نقد و بررسی فیلم

فیلم مصلحت با وجود شخصیت‌پردازی کم‌ایراد، روایت صحیح داستان، بازی‌های قابل قبول و فضاسازی باکیفیت به حدی درون شعارهای اغراق آمیز خود غرق می‌شود که در نهایت چیزی بیشتر از یک فیلم بیش از حد سفارشی به نظر نمی‌رسد. در واقع مصلحت فیلمی است محض یادآوری این حقیقت تقریبا تلخ که سازمان هنری رسانه‌ای اوج از بهترین امکانات و بودجه‌ها برای روایت سطحی‌ترین آرمان‌ها به زمخت ترین شکل ممکن استفاده می‌کند. برای نقد فیلم مصلحت با ویجیاتو همراه باشید.

فیلم مصلحت همان‌قدر که در موضوع جای بحث دارد و باید از زوایای مختلف به قرائت تاریخی و رویکرد آن پرداخته شود، در اجرا هم اثر شاخصی به حساب می‌آید، مخصوصا که اولین فیلم بلند حسین دارابی است که این فیلمساز جوان در کار خود تسلط و انگیزه چشمگیری را به خرج داده و هم‌چنین موفق شده تا فیلمش را از زیر سایه سنگین مقایسه با نمونه‌های موفق قبلی مانند فیلم‌های محمدحسین مهدویان خارج کند. استفاده از بازیگران شاخص با خاستگاه و سابقه تئاتری هم ترکیب بازیگری جذابی را رقم زده و برای مثال نقش‌‌آفرینی مهدی حسینی‌نیا و امیر نوروزی می‌تواند جزو بهترین‌های جشنواره امسال باشد. در بررسی فیلم مصلحت از یک نظر به‌عنوان تجربه‌ای سینمایی در ساخت یک درام تاریخی اهمیت دارد و از سویی دیگر به دلیل موضوع سیاسی قابل بحثی که مطرح می‌کند و باید دید که واکنش‌های منتقدان و اهالی رسانه به هر دو جنبه چگونه خواهد بود.

مصلحت

درباره فیلم مصلحت

در جشنواره امسال «مصلحت» نام فیلمی پرهیجان است که نام اولیه‌اش «مصلحت نظام» بوده است. از همین نام می‌توان به حساسیت موضوع فیلم پی برد. اولین تجربه بلند حسین دارابی در مقام کارگردان به فیلم‌درآوردن فیلم‌نامه‌ای از رضا زهتابچیان است که دو سال پیش با فیلم «دیدن این فیلم جرم است» به جشنواره فیلم فجر آمده بود. مصلحت را باید مثل «دیدن این …» فیلمی جسور بدانیم و ادامه همان فضا و دغدغه‌ها که موضوع عدالت و اهمیت رعایت آن در جامعه را موضوع روایتش قرار داده است؛ سوژه‌ای که در سال‌های اخیر در سینمای ایران موردتوجه فیلم‌سازان دیگری هم قرار گرفته است.

سایر عوامل فیلم مصلحت

مجری طرح و مدیر تولید: کامران حجازی

نویسنده: حسین دارابی , احمد حیدریان , احسان ثقفی (بر اساس طرحی از رضا زهتابچیان)

مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا

طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طادی

طراح گریم: شهرام خلج

مصلحت

اخبار جدید فیلم

امروز مشخص شد که این بیلبورد‌ها در راستای کمپین تبلیغاتی فیلم سینمایی «مصلحت» بوده که بعد از ۳ سال توقیف از فردا در سینما‌های کشور به نمایش در می‌آید. بیلبورد های تبلیغاتی در کمتر از یک روز برداشته شدند.

پیشنهاد میشود از فیلم بی همه چیز هم دیدن فرمایید.

پخش آنلاین آنونس فیلم

لینک دانلود فیلم مصلحت

این فیلم هم اکنون در حال اکران در سینماست و بزودی زمان پخش آن در سایت اضافه میشود.

4 12 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • 7 ژوئن 2023
  • 0
  • 10,508 views
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x