دانلود فیلم یدو

دانلود فیلم یدو

69% رضایت کاربران (16رای)
سال انتشار : محصول :
با 4 کیفیت آماده دانلود میباشد.

داستان فیلم یدو در گونه دفاع مقدس و کودک و نوجوان ، مربوط به ماههای اول جنگ تحمیلی در آبادان و روایتگر اتفاق های آن دوران برای خانواده های آبادانی و کودکان و نوجوانان این شهر در روزهای محاصره آبادان است تا از این طریق بخشی از تاریخ دفاع مقدس به تصویر کشیده شود و نسل جدید آشنایی بیشتری نسبت به وقایع و اتفاقات آن دوران داشته باشد.

یدو با دانلود رایگان با حجم نیم بها و کیفیت عالی به همراه نقد و بررسی در وبسایت تیموفیلم یدو فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری، نویسندگی مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۹ است که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده‌است.

خلاصه داستان

داستان فیلم یدو در گونه دفاع مقدس و کودک و نوجوان ، مربوط به ماههای اول جنگ تحمیلی در آبادان و روایتگر اتفاق های آن دوران برای خانواده های آبادانی و کودکان و نوجوانان این شهر در روزهای محاصره آبادان است تا از این طریق بخشی از تاریخ دفاع مقدس به تصویر کشیده شود و نسل جدید آشنایی بیشتری نسبت به وقایع و اتفاقات آن دوران داشته باشد.

بازیگران فیلم یدو

ستاره پسیانی، اکبر اودود، محمد مهدی آلبوعلی، سعید آلبوعبادی، ریحانه آریامنش، حسین پوریده، حمزه وطانی، طاهره نیک آزاد، یاسین مسعودی، احمد مسافری، مسعود جلالی، معید رامی،

یدو

نقد و بررسی فیلم

این فیلم به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است. این کانون در دهه‌های قبل همواره فیلم‌های بزرگی مثل «خانه دوست کجاست»، «باشو غریبه کوچک»، «دونده» و «مسافر» از عباس کیارستمی را تهیه‌کنندگی کرده بود. کانون طی این سال‌ها امکانات زیادی را در اختیار فیلم‌سازان جوان می‌گذاشت تا بتوانند جدا از آزمون و خطا، آثار سینمایی با ارزشی با پس‌زمینه کودکان و نوجوانان را هم خلق کنند.

حالا که سینمای ایران در مسیر سراشیبی قرار گرفته، همین اتفاق هم برای فیلم‌های کانون پرورشی فکری در حال رخ دادن است. فیلم یدو نه تنها نمی‌تواند به دونده و خانه دوست کجاست نزدیک شود بلکه حتی به میراث آن‌ها نیز آسیب می‌زند.

جوایز و افتخارات فیلم یدو

در بخش بعدی سیمرغ بهترین فیلم به محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یدو» رسید.

مصباح پس از دریافت این جایزه گفت: درود می‌فرستم به روح شهدای امنیت و سلامت. افتخار می‌کنم در رقابتی حاضر بودم که فیلم‌های ارزشمندی حضور داشتند. مخصوصاً چهار فیلمی که در بخش بهترین فیلم بودیم. این جایزه متعلق به همه آنهاست. تشکر ویژه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مردانه کنار ما ایستاد و بنیاد فارابی که کمک کرد فیلم ساخته شود. من به عنوان تهیه کننده در این پروژه سخت، کمترین نقش را داشتم. در گرمای نزدیک به ۶۰ درجه و در شرایط کرونایی عزیزان کنارم بودند و ایثارگرانه کمک کردند. این جایزه را به مردم خون‌گرم آبادان تقدیم می‌کنم که بعد از گذشت سی سال از جنگ هنوز در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند. ما سیزده نامزدی داشتیم. اما یکی از این نامزدی‌ها برایمان لذت‌بخش بود که آن هم نامزدی میلاد صویلاوی بازیگر نوجوان و بااستعداد نقش یدو در این فیلم بود.

«ابلق» به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، «بی همه چیز» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و «زالاوا» به تهیه‌کنندگی روح‌اله برادری و سمیرا برادری دیگر نامزدهای این بخش بودند.

درباره کارگردان (محمد رضا مصباح) و فیلم های پیشین

محمدرضا مصباح دانش آموخته رشته حقوق خصوصی در مقطع دکترا است. وی فعالیت های آموزشی، فرهنگی و هنری خود را از سال ۱۳۷۵ با فیلمنامه نویسی و تدریس آغاز نمود و در سال ۱۳۹۱ به عنوان مجری طرح و سرمایه گذار اولین سری مجموعه رالی ایرانی به کارگردانی آرش معیریان شناخته شد. تهیه کنندگی آثاری در سینمای ایران نظیر «برمودا»، «پیلوت»، «دابلند»،«سینما شهرقصه»، و «پوست» از جمله فعالیت های وی محسوب می شود. مصباح در سال ۱۳۹۸به صورت همزمان با تهیه کنندگی دو فیلم سینمایی «سینما شهرقصه» به کارگردانی کیوان علی‌محمدی و علی اکبر حیدری و «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. فیلم هایی که مجموعاً موفق به کسب ۱۱ نامزدی و کسب دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه و بهترین موسیقی برای فیلم «پوست» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شدند. محمدرضا مصباح همچنین با کارگردانی فیلم «کوچه» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه در جشنواره سی و هشتم فجر شد.

یدو

سایر عوامل فیلم یدو

کارگردان: مهدی جعفری

تهیه کننده: محمدرضا مصباح

نویسندگان: مهین عباس‌زاده , مهدی جعفری

مجری طرح و برنامه‌ریز: علی درخشنده

مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی

‌صدابردار: رشید دانشمند

تدوینگر: میثم مولایی

طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف

طراح چهره پردازی: عباس عباسی

جلوه‌های ویژه بصری: محمد برادران

جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان

بازیگردان: جمشید بهمنی

دستیار اول کارگردان: رضا نوری

منشی صحنه: آرزو نیک‌پور

پیشنهاد میشود از فیلم ابلق هم دیدن فرمایید.

پخش آنلاین تیزر پشت صحنه فیلم

لینک دانلود فیلم یدو

دانلود فیلم با کیفیت WEB-DL 1080p HQ حجم: 5.4

دانلود فیلم با کیفیت WEB-DL 1080p حجم: 1.2 گیگ

دانلود فیلم با کیفیت WEB-DL 720p حجم: 800 مگابایت 

دانلود فیلم با کیفیت WEB-DL 480p حجم: 400 مگابایت

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • 22 مارس 2022
  • 0
  • 2,991 views
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x